حفظ تعادل بین تعهدات خانوادگی و کاری میتونه خیلی سخت باشه. با این حال خیلی مهمه که از حال و هوای ذهنی و جسمی تون محافظت کنین

در بخش اول به چند موردی که باید برای حفظ سلامتیتون رعایت کنین اشاره کردیم، و حالا ادامه ی این نکات مهم:

به صورت منظم تست غربالگری و چکاپ انجام بدین

از پزشکتون بخواین که اگه لازمه چکاپ انجام بدین. همیشه تست غربالگری رو برای برخی بیماری های خاص مثل عفونت های منتقله از راه رابطه جنسی، دیابت، کلسترول بالا، برخی سرطان ها و فشار خون انجام بدین.

از نوشیدن الکل خودداری کنین

نوشیدن الکل با ابتلا به برخی سرطان ها، فشار خون بالا، مشکلات روانی و حوادث دیگه مرتبطه.

کنترل استرس

حفظ تعادل بین تعهدات خانوادگی و کاری میتونه خیلی سخت باشه. با این حال خیلی مهمه که از حال و هوای ذهنی و جسمی تون محافظت کنین. انتخاب های درست میتونن بهتون کمک کنن که از استرس دور بشین.

استرس

خوب بخوابین

کمبود خواب میتونه روی خلق و خو و سلامتی شما تاثیر بذاره. اگه فکر میکنین که مشکلات جدی دارین، اون رو با پزشکتون در میون بذارین. وقفه تنفسی در خواب یه مشکل شایعه که در اون به مدت کوتاهی تنفس قطع میشه و همین میتونه به مشکلاتی برای سلامتی و حوادث دیگه منجر بشه.

خطرات تهدید کننده اطرافتون رو بشناسین

یاد بگیرین که سبک زندگی چطور میتونه روی سلامتیتون تاثیر بذاره. مثلا مردانی که با مواد شیمیایی خاصی کار میکنن باید اقداماتی محافظتی انجام بدن، سابقه پزشکی خودتون و خانواده تون رو نگه دارین و در صورت لزوم اون رو با پزشکتون در میون بذارین.

از خودتون محافظت کنین

از قانون هایی که برای حفظ سلامتی شما وضع شدن پیروی کنین، قانون هایی مثل پوشیدن کلاه ایمنی حین سوار شدن روی موتور، بستن کمربند ایمنی، استفاده از لوازم محافظتی در طول رابطه جنسی، استفاده از ضدآفتاب، شستشوی منظم دستها و مراقبت از دندان ها.

منبع: نوین زی

Tweet ۱۰ نکته مهم برای سلامتی مردان (بخش دوم) - تصویر 2
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه