استخوان یکی از مهمترین قسمت های بدن است که با حفظ سلامتی اون، سلامتی کل بدن تضمین میشه

همانطوری که در بخش اول گفتیم استخوان یکی از مهمترین قسمت های بدن است که با حفظ سلامتی اون، سلامتی کل بدن تضمین میشه. برای قوی و سالم نگه داشتن استخوان ها نکاتی هست که باید به خاطر بسپارین، چندتا از اونا رو در مطلب قبل براتون گفتیم. و حالا ادامه ی این نکات:

هر روز ورزش کنین. رقص، بالا رفتن از پله ها، دویدن، پیاده روی سریع، و تمرینات استقامتی برای تقویت استخوان ها خوب هستن.

باشگاه-ورزشی

اگه در غذاها و میان وعده هاتون به اندازه کافی مواد مغذی دریافت نمیکنین، پس مکمل مصرف کنین. البته در این مورد همیشه باید با پزشک مشورت کنین.

برای شروع یه ورزش حرفه ای هیچوقت دیر نیست. فوتبال ، بسکتبال، بدمینتون و … همه باعث افزایش توده های عضلانی شده و به بهبود سلامت استخوان ها کمک میکنن. (اگر وقتی جوان هستین ورزش رو شروع کنین، شانس پوکی استخوان کاهش پیدا میکنه)

به رژیم غذاییتون گیاهان استخوان ساز اضافه کنین. یونجه، گیاه جو، ریشه قاصدک، گزنه، جعفری و میوه گل رز تعدادی از این گیاهان هستن.

سحر خیز باشین. قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای حداقل ۱۵ دقیقه در صبح ها میتونه سطح ویتامین D بدن رو تنظیم کنه.

سحرخیزی

سیگار کشیدن و مصرف الکل با کاهش توده استخوان مرتبطه. پس از اونا دوری کنین.

منبع: نوین زی

Tweet ۱۰ نکته برای اینکه استخوان هایی قوی داشته باشید (بخش دوم) - تصویر 3
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه