با پزشک خودتون درباره چگونگی بهتر شدن عادت خوردن غذاهای سالم صحبت کنین. ممکنه نیاز باشه برای خوردن غذا یک زمان ثابت ایجاد کنین و همچنین تعداد کالری هایی که در هر روز مصرف میکنین رو محدود کنین.

چگونه از پرخوری جلوگیری کنیم؟

یک نگرش سالم به سوی مواد غذایی داشته باشین.
با پزشک خودتون درباره چگونگی بهتر شدن عادت خوردن غذاهای سالم صحبت کنین. ممکنه نیاز باشه برای خوردن غذا یک زمان ثابت ایجاد کنین و همچنین تعداد کالری هایی که در هر روز مصرف میکنین رو محدود کنین.

قبل از اینکه شروع به خوردن غذا کنین، درباره اینکه چقدر میل به غذا دارین هم فکر کنین. بسیاری از مواقع، پرخوری برای مقابله با مسائلی مثل استرس یا افسردگی هست. قبل از مصرف مکث کنین، از این طریق متوجه میشین که آیا واقعا گرسنه هستین و یا خوردنتون از روی نیاز عاطفی هست!

با یک مشاور یا درمانگر آموزش دیده در زمینه اختلالات غذا خوردن درمورد استراتژی غذا خوردن که امکان پذیر هست، بحث کنین. ممکنه از شما خواسته بشه که یک مجله غذایی نگه دارین و یا اونچه که میخورین رو به صورت مستند داشته باشین، همچنین به احساس عاطفی خودتون در هنگام خوردن غذا هم توجه کنین. با بررسی این مطالب، مشاور شما ممکنه قادر باشه که به شما برای جلوگیری از پرخوری کمک کنه.

با تشخیص سیر شدن خود از عادت غذاخوردن نا سالم جلوگیری کنین. به آرامی غذا بخورین و از خوردن زیاد و یک باره دوری کنین که احساس خفگی نکنین. یادتون باشه که حدود ۲۰ دقیقه طول میکشه که مغزتون بتونه تشخیص بده معده شما پر شده و سیر شدین. با کند کردن سرعت خوردنتون به مغزتون زمان میدین که خودش رو با معده شما هماهنگ کنه.

به یک گروه پشتیبانی از پرخوری بپیوندین که از حمایت دیگران استفاده کنین. ممکنه از طریق پزشک خود و یا مشاور خودتون بتونین به این گروه ها دسترسی پیدا کنین. به یاد داشته باشین که گروه های پشتیبانی برای همه افراد پیشنهاد نمیشه، بنابراین قبل از پیوستن به این گروه ها با پزشکتون مشورت کنین.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه