سیگار کشیدن، عدم فعالیت بدنی، چاقی، عادات ناسالم غذایی و الکل از عوامل اصلی مشکلات قلبی است.

عاداتی که مشکلات قلبی را کاهش می دهد

سیگار کشیدن، عدم فعالیت بدنی، چاقی، عادات ناسالم غذایی و الکل از عوامل اصلی مشکلات قلبی است.
این عوامل باهم یا به صورت جداگانه به شریان ها آسیب میزنن، باعث تصلب شریان ها شده و در نهایت منجر به حملات قلبی، نارسایی قلبی، آنوریسم یا سکته میشن. برای دور شدن از این شرایط سعی کنین در زندگیتون از عادات سالم پیروی کنین تا خطر ابتلا به مشکلات قلبی رو پایین بیارین.

سیگار
سیگار کشیدن مداوم یا تفریحی به شریان ها و قلبتون صدمه میزنه، این آسیب در بلند مدت باعث مرگ میشه. پس بهترین کار اینه که سیگار رو کنار بذارین تا سلامتی بیشتری داشته باشین.

بلند شین و حرکت کنین!
یه جا نشستن رو بس کنین، ورزش و فعالیت بدنی برای مقابله با بیماریهای قلبی خیلی مهمه. کارشناسان ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی رو برای هر روز توصیه میکنن.

مسائل مربوط به وزن
هر چقد که وزن بیشتری داشته باشین فشار بیشتری به قلبتون میاد و دچار بیماریهایی مثل دیابت هم میشین. پس برای کسی که اضافه وزن داره، حتی کم کردن ۵ تا ۱۰ درصد از وزن کلی بدنش هم به تنظیم فشار خون و سطح قند خونش کمک میکنه.

سالم بخورین
غذاهایی که چربی اشباع، ترانس و کلسترول خیلی کمی دارن بخورین. میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، پروتئین های خوب رو به رژیم غذاییتون اضافه کنین. و از غذاهای سرخ شده، گوشت قرمز، نوشابه های گازدار و غذاهای سرشار از کربوهیدارت دور بمونین.

الکل
هیچوقت مشروبات الکلی مصرف نکنین.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه