چند ماهه که مصرف کالری رو محدود کردین و یه ورزش خسته کننده رو به صورت روتین انجام میدین و از همه وسوسه ها میگذرین، اما یه چیزی اشتباه، چون شما اصلا لاغر نشدین!

با وجود تلاش زیاد وزن کم نمی کنید؟ شاید به خاطر این دلایل باشد

 

چند ماهه که مصرف کالری رو محدود کردین و یه ورزش خسته کننده رو به صورت روتین انجام میدین و از همه وسوسه ها میگذرین، اما یه چیزی اشتباه، چون شما اصلا لاغر نشدین!

اگه همه چیز کامل نباشه لاغر نمیشین، یه سری دلایل هست که ممکنه باعث شده باشن شما توی تله بیفتین و وزن کم نکنین:

مواد غذایی سالمی که میخورین واقعا سالم هستن؟
برنامه جدید غذاییتون اینه که صبحانه، ناهار و شام سالمی بخورین و تنقلات بد رو با انواع طبیعی اش جایگزین کردین و درست مثل یه سنجاب با خودتون انواع آجیل حمل میکنین! اما در واقع هیچ چیزی تغییر نکرده.

متاسفانه بسیاری از مواد غذایی که ما فکر میکنیم سالم هستن در واقع کالری و چربی بالایی دارن. مثلا حُمُص در درجه اول از نخود درست میشه اما ماده تشکیل دهنده بعدیش روغن است، به این معنی که این غذا چربی بالایی داره. آجیل و کشمش مقدار قابل توجه ای چربی دارن. این مواد هنوز هم برای شما خوب هستن اما اگه به اندازه مصرف بشن. اغلب افراد فکر میکنن که میتونن هر چقد که میخوان از این مواد غذایی سالم بخورن، در صورتی که باید مراقب هر سهم از این مواد باشن.

با وجود تلاش زیاد وزن کم نمی کنید؟ شاید به خاطر این دلایل باشد

 

کالری های پنهان
برخی از مواد غذایی که به نظر میاد سالم هستن در واقع تشکیل دهنده مواد بدتری نسبت به انواع معمول اون هستن. مثلا مواد غذایی که ادعا میکنن چربی کمی دارن، معمولا شکر بیشتری دارن تا کمبود طعم چربی رو جبران کنن. قند مثل چربی در بدن سوخت و ساز میشه. پس کاهش چربی به تنهایی هیچ تفاوتی ایجاد نمیکنه.

پرخوری
اگه خیلی سخت ورزش میکنین، احتمالا متوجه این شدین که اشتهاتون هم بیشتر شده. باید مطمئن شین که همه اون ورزش های سخت رو با پرخوری و دریافت مقدار بیشتر کالری نسبت به اون چیزی که سوزوندین خراب نمیکنین.

برای اینکه از انجام این کار دور بشین، باید طوری ورزش کنین که کالری بیشتری نسبت به اون چیزی که دریافت میکنین بسوزونین. مثلا اگه ۳۰۰ واحد کالری در طول ورزش کردن میسوزونین، همه اون رو با دو برابر پرخوری کردن از بین نبرین.

اندازه گیری
یه گفته معروف هستن که میگه وزن ماهیچه ب��شتر از چربی است. یه کیلوگرم ماهیچه برابر با یک کیلوگرم چربی است. اما چربی چهار برابر بیشتر از بافت ماهیچه جا میگیره. پس اگه در مقیاس یک کیلوگرم هم تکان نخوردین، این امکان هستن که این مقیاس کاهش وزن شما رو منعکس نمیکنه. متر بردارین و اطراف دور کمر، بازوها و پاها رو اندازه بگیرین تا ببینن چقد وزن کم کردین.

با وجود تلاش زیاد وزن کم نمی کنید؟ شاید به خاطر این دلایل باشد

برنامه کاهش وزن برای یه مدت زمان کافی انجام نمیشه
شاید چند ماه زمان خوبی برای یه رژیم لاغری به نظر برسه، اما این مدت برای کاهش وزن کافی نیست.

شما ۲۰ کیلو رو در عرض دو ماه کم نمیکنین، پس همچنین انتظاری نداشته باشین. باید ۳۵۰۰ کالری بسوزونین تا نیم کیلو کم کنین، پس این کار کمی زمان میبره. خیلی از افراد متوجه میشن که بعد از یه مدت معینی وزنشون داره کم میشه، اما این امر معمولا بعد از شش ماه اتفاق میفته. اگه هنوز هیچ وزنی کم نکردین، پس باید بیشتر تلاش کنین، چرا تمرینات اینتروال (غیرهوازی یا استقامتی) رو امتحان نمیکنین.

خواب کافی ندارین
داشتن خواب کافی در شب برای یه سبک زندگی سالم ضروریه. وقتی خواب کافی نداشته باشین، بدنتون هورمونی تولید میکنه که باعث افزایش اشتها میشه، در نهایت شما مواد غذایی شیرین و حاوی کربوهیدارت هوس میکنین تا برای روز بعد انرژی لازم رو داشته باشین. هنوزم عذر بهتری برای چرت زدن میخواین؟

با وجود تلاش زیاد وزن کم نمی کنید؟ شاید به خاطر این دلایل باشد

 

منبع: نوین زی

 

 

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه