چای سبز به عنوان منبعی برای سلامتی شناخته شده چون نسبت به دیگر انواع چای کمتر فرآوری شده. ممکنه برای کاهش وزن کوتاه مدت موثر باشه، اما بر اثر یک بررسی منتشر شده در یک مجله به اسم ” پزشک خانواده آمریکایی ” این یافته ها متناقض هست و پژوهش های بیشتری مورد نیازه. اثرات چربی سوز ممکنه به دلیل گرمای اضافی تولید شده توسط تحریک متابولیسم از طریق چای صورت بگیره اما این موضوع هنوز مشخص نشده.

اثر چای در رژیم غذایی

  • چای سبز و کاهش وزن

چای سبز به عنوان منبعی برای سلامتی شناخته شده چون نسبت به دیگر انواع چای کمتر فرآوری شده. ممکنه برای کاهش وزن کوتاه مدت موثر باشه، اما بر اثر یک بررسی منتشر شده در یک مجله به اسم ” پزشک خانواده آمریکایی ” این یافته ها متناقض هست و پژوهش های بیشتری مورد نیازه. اثرات چربی سوز ممکنه به دلیل گرمای اضافی تولید شده توسط تحریک متابولیسم از طریق چای صورت بگیره اما این موضوع هنوز مشخص نشده.

  • کافئین موجود در چای

همه ی انواع چای کافئین دارن اما کافئین موجود در اون ها بسته به میزان فرآوری شدن اون نوع چای و میزان جوشیدن اون ها فرق می کنه. موسسه پائولینگ لینوس اشاره می کنه که چای سیاه حاوی ۱۷۷ تا ۳۰۳ میلی گرم کافئین هست، در حالی که همون مقدار چای سبز ۴۰ تا ۲۱۱ میلی گرم کافئین داره. در مقایسه با اون ها قهوه حدود ۳۰۶ تا ۵۵۳ میلی گرم کافئین داره. در حالی که محتوای کافئین موجود در چای به چربی سوزی و یا از دست دادن وزن مرتبط نیست، بلکه به افزایش انرژی شما کمک میکنه که از لحاظ جسمی فعال تر بشین و برای مدت زمان طولانی تری ورزش کنین.

  • اضافه کردن لبنیات به چای خودتون

اگه شما چای با شیر یا چای قهوه رو ترجیح می دین، نوع شیری که استفاده می کنین میتونه باعث ایجاد تفاوت در رژیم غذایی و وزنتون بشه. اگرچه ممکنه شما تنها مقدار کمی شیر اضافه کنین، نوشیدن دو فنجون چای یا بیشتر در هر روز میتونه چربی شیر رو افزایش بده. از ریختن خامه زده شده روی چای قهوه خودتون خودداری کنین چون که این کار باعث اضافه شدن ۳۳/۱۳ گرم چربی به هر فنجون میشه. علاوه بر این، از شیر کم چرب، ۱ درصد شیر اضافه کنین که دارای ۳۸/۲ گرم چربی در هر فنجون هست، و ۲۵/۳ درصد شیر پر چرب که بهتون ۹۳/۷ گرم چربی در هر فنجون میده.

  • نوشیدنی های کم کالری تهیه شده با چای

نوشیدنی های از فروشگاه خریداری شده اغلب حاوی کالری پنهان و شکر اضافه هستن. تهیه نوشیدنی چای بدون قند میتونه بهتون کمک کنه وزن سالم خودتون رو حفظ کنین و مواد مغذی به رژیم غذایی خودتون اضافه کنین. چای سبز و یا چای سیاه دم کنین واجازه بدین تا خنک بشه. چای سرد خودتون رو با آب لیموی تازه فشرده شده یا چوب دارچین طعم دار کنین.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه